Dersin Adı | Mesleki İngilizce I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENG 307 | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, sağlıkla ilişkili disiplinlerde eğitim gören öğrencilerin akademik ve meslek iletişim ihtiyaçlarını ele almayı amaçlamaktadır. Ders, aynı zamanda öğrencilerin sağlıkla ilgili metinleri okuma, yazma ve dinleme ve sağlıkla ilgili İngilizce konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Program, üretken becerilere odaklanarak, öğrencilerin temel olarak iletişim becerilerini kullanarak, sosyal ortamlarda etkileşime girmesini sağlar. Program ayrıca, hemşirelik alanında İngilizce metinler ve uygun formatlar oluşturma ve anlama, hemşire olarak, bilgi paylaşımında bulunarak, görev ve görevleri yönetme, yürütme ve bilgi verme konularında yardımcı olmak üzere düzenlenmiştir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Unit 1: Patient admissions / sayfa 6-9 / Taking a patient history / Medical focus: Explaining how the heart works | |
2 | Unit 1: Patient admissions / sayfa 10-13 / Putting a patient at ease / A nursing handover / Ödev 1 | http://homepage.ntlworld.com/gobfm/sphyg.jpg http://www.davidgregory.org/bloodpressuremonitors.htm |
3 | Unit 2: Respiratory problems / sayfa 14-16 / Educating patients about asthma management / Giving instructions effectively / Using a nebuliser | Reading: The Incentive Spiro-meter |
4 | Unit 2: Respiratory problems / sayfa 17-19 / Talking to a child about asthma / Putting a young patient at ease / Describing respiration / Ödev 2 | English for Nurses medical technology |
5 | Unit 2: Respiratory problems / sayfa 20-21 / Charting respiratory rates / Consolidation Unit 1-2 / Quiz 1 | Biochemistry Non-blood request form |
6 | Unit 3: Wound care / sayfa 22-25 / Discussing wound management / Asking for advice / Medical focus: wound bed preparation - describing wounds CPD / Ödev 3 | ECG request form |
7 | Unit 3: Wound care / Wound Assessment Chart / Midterm | Alternative (non-mainstream) treatments for chronic wounds - Reading: Wound management - Medical technology |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Unit 4: Diabetes care / sayfa 30-32 / Discussing diabetes management / Making emphatic responses / Giving advice sensitively / Ödev 4 | http://www.bestsyndication.com/Articles/2006 |
10 | Unit 4: Diabetes care / sayfa 32-35 / Medical focus: The pancreas / Explaining hypoglycemia and diabetes | Combination of Glasgow Coma Scale chart, Diabetic chart |
11 | Unit 4: Diabetes care / sayfa 36-37 / Using a Diabetic Chart / Ödev 5 | Vascular obs. chart |
12 | Asking for clarification / Checking understanding / Telephone skills: Contacting other staff / Quiz 2 | |
13 | Softening a request / Consolidation Unit 3-4 / Ödev 6 | |
14 | Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cambridge English for Nursing, CUP - Virginia Allum & Patricia McGarr - Intermediate
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bosher, S. (2008). English for Nursing, Academic Skills (Michigan Series in English for Academic & Professional Purposes). University of Michigan Press / ELT Grice, T. & Greenan, J. (2009). Oxford English for Careers: Nursing 2 (Student's Book). University Press: UK |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 12 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | ||||||
4 |
| ||||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| ||||||
11 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest